شیشه به دلیل آنکه شفاف است و می‌تواند نور را به خوبی عبور دهد، در هنگام طراحی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمای شیشه ای از محبوب‌ترین نماها محسوب می‌شود که انواع گوناگونی نیز دارد. در ادامه این نوع از نما را برای شما معرفی می‌کنیم. همچنین انواع آن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید.
باید متذکر شد که در اوایل قرن بیستم استفاده از شیشه دوره جدیدی را تجربه کرد. به‌طوری‌که می‌توان گفت اکنون از آن به عنوان جزء اصلی در معماری مدرن استفاده می‌شود. شما می توانید در نمای ساختمان‌های بزرگ استفاده از شیشه را مشاهده کنید که محبوبیت خاصی نیز پیدا کرده اند. امروزه در برج‌های لوکس و بسیاری از مراکز مانند ساختمان بانک مرکزی، باغ کتاب، بازار بزرگ ایران و … از نمای شیشه ای استفاده کرده اند.

 

مزایا و معایب نمای ششیشه ای

مزیت های نمای شیشه ای

با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات داشته‌ایم. می‌توان گفت که شیشه‌های تک جداره دیگر محبوب نیستند. بیشتر معماران در نماهای خود از شیشه‌های چند جداره استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از مزیت‌هایی که استفاده از شیشه‌های چند جداره در نما دارند را نام می‌بریم. تا از آن‌ها مطلع شوید:

  • امکان بهره گیری از روشنایی بیشتر نور خورشید
  • عایق مناسب در برابر دما و صوت
  • جلوگیری از ورود اشعه ماورا بنفش به داخل محیط
  • امکان نصب و اجرای سریع
  • تامین دید یکپارچه افراد داخل ساختمان
  • زیبایی چشم‌نواز
  • ظرافت بالای کار
  • قیمت مناسب

معایب نمای شیشه ای

مسلما هر چیزی که برای آن مزایایی در نظر گرفته می‌شود، از معایبی نیز برخوردار است. نمای شیشه‌ای از چنین موضوعی مستثنا نیست. برای مثال می‌توان یکی از عیب‌ های این نوع از نما را افزایش دمای داخل محیط در نظر گرفت. چرا که در فصل گرما، تابش مستقیم نور خورشید از میان شیشه‌ها عبور می‌کند و وارد محیط می‌شود. در نتیجه باید انرژی بیشتری مصرف شود که گرمای محیط کم تر گردد. البته دقت داشته باشید که این مشکل با استفاده از شیشه‌های رنگی یا پرده‌های داینامیک برطرف می‌شود.
مورد دیگر که می‌توان آن را به عنوان یکی دیگر از معایب نمای شیشه ای در نظر گرفت. کثیف شدن و آلوده شدن شیشه در هنگام بارش باران و گرد و خاک است. این موضوع باعث می‌شود که جلوه نمای داخلی کاهش پیدا کند و ظاهر ناپسندی به وجود آید. البته شما می‌توانید برای رفع این مشکل از سایبان نیز استفاده کنید. همچنین لازم است بدانید که شیشه‌ها باید هر 6 ماه یکبار تمیز شوند. که این کار بسیار ساده و سریع انجام خواهد شد.

طراحی و اجرای انواع نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای

نمای شیشه ای به‌طورکلی در سه دسته گوناگون تقسیم می‌شود. که این سه دسته را می‌توان نوع اسپایدر، شیشه دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه ای فریم لس و نمای شیشه ای کرتین وال در نظر گرفت. دقت داشته باشید که هر یک از انواع نماها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
نمای مدل اسپایدر که امروزه به یکی از محبوب‌ترین انواع نماها تبدیل شده است. می‌تواند معایب در نظر گرفته شده برای نمای شیشه‌ای را کاهش دهد. برای مثال لازم است بدانید که شیشه‌های اسپایدر از شیشه‌های ضد تشعشع نور خورشید هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها می‌تواند در مناطق گرم مناسب باشد. در واقع استفاده از این نوع نما در مناطق گرم نه تنها موجب گرم شدن محیط نمی‌شود. بلکه می‌تواند جلوی ورود گرما به محیط را نیز بگیرد. همچنین باید متذکر شد که شیشه‌های مورد استفاده در نمای اسپایدر شیشه دوجداره و شیشه لمینت هستند. البته گاهی که نیاز به ویژگی های خاصی است از شیشه سکوریت هم استفاده می شود
دو دسته دیگر یعنی شیشه‌های بدون فریم دوجداره و همچنین شیشه‌های کرتین وال فریم لس از زیباترین مدل‌ها برای نما به حساب می‌آیند؛ چرا که یکپارچه هستند. می توانند زیبایی محیط را به صورت یکنواخت به نمایش بگذارند. دقت داشته باشید که نصب و استفاده از شیشه برای هر یک از نماها متفاوت است. اما نکته‌ای که در تمامی شرایط مشابه به نظر می‌رسد، استفاده از شیشه مقاوم برای نما است. در حقیقت شیشه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بالاترین کیفیت را داشته باشند. حال شاید برای شما سوال پیش آید که این شیشه‌ها را از کجا می‌توان تهیه و استفاده کرد؟

شرکت نوآوران شیشه سپنتا

شرکت نوآوران شیشه سپنتاگلس یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی، تولید و اجرای نمای مدرن است. که بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه‌ها را فراهم آورده. شما می‌توانید متناسب با نمایی که مد نظر دارید، یکی از آن‌ها را تهیه و استفاده کنید. همچنین باید متذکر شد که در این شرکت نیروهای متخصصی مشغول به طراحی و اجرای نمای شیشه ای هستند. بنابراین شما می‌توانید 0 تا 100 فعالیت را به این شرکت واگذار کنید. مطمئن باشید که نمای شیشه ای ساختمان مورد نظر شما به بهترین شکل آماده می‌شود.
حال اگر همچنان برای شما سوالی در رابطه با این نوع از نما و انواع آن وجود دارد. می‌توانید از طریق راه های ارتباط با ما، از کارشناسان ما سوال خود را بپرسید. تا از تمام موضوعات به طور کامل مطلع شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط