انواع نرده شیشه ای

طراحی زیبای دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین دغدغه های طراحان دکوراسیون است. نرده شیشه ای با توجه به جلوه خاص و منحصر به فردی که دارد زیبایی زیادی به ساختمان شما می بخشد. امروزه این نرده ها در مدل های مختلفی با قابلیت و ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می شود. مبنای اصلی دسته بندی این نرده ها نحوه و شیوه اجرای آن ها است. در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای با توجه به فرآیند ساختش به دسته های مختلفی تقسیم می شود

فیکس پوینت Fixed Point Glass Fence

نرده شیشه ای فیکس پوینت معمولا در ضخامت های ۱۲ میلی متر الی ۱۶ میلی متر تولید و عرضه می شود که بیشتر برای ویلا های بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای استفاده می شود. برای نصب این شیشه ۴ عدد سوراخ ایجاد می شود. به کمک یراق هایی که از جنس الومینیوم یا استیل هستند شیشه بر روی مکان مورد نظر نصب می گردد. به دلیل اینکه یراق های مورد استفاده در نصب این نوع سازه به شکل دکمه است به نرده شیشه ای دکمه ای هم می گویند. برای محاسبات تعداد سوراخ های ایجاد شده باید محاسبات دقیقی صورت گیرد و در تعیین تعداد آن جنس و طول شیشه از عوامل تاثیر گذار هستند. در این سبک به دلیل نحوه نصبش فضای دید بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

 

اکسپوز Exposure glass fences

در روش اکسپوز که به آن روش روکار هم می گویند از قطعات که به شکل U هستند و از آلومینیوم ساخته شده اند برای محکم کردن شیشه استفاده می شود. کاملا بدیهی است که هر چقدر ارتفاع نرده شیشه ای ما بیشتر باشد تعداد این قطعات هم بیشتر خواهد بود. در این سبک بر خلاف روش تو کار پایه های نرده بر روی زمین قرار دارند و قابل رویت هستند. البته نرده های اکسپوز کاملایکپارچه و یک دست هستند. همین روش هم بر اساس پایه های استفاده شده در آن به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول با استفاده از پایه روکار آلومینیومی یو چنل u channel

و دسته دوم با استفاده از پایه روکار آلومینیومی BTS ساخته می شود. معمولا در این روش از شیشه سکوریت در رنگ بندی های مختلف مانند بی رنگ ، سفید ، برفی ، ساتینا ، برنز ، دودی و استفاده می شود.

پایه فلزی و بست Balustrade metal base glass and clamps

خرید نرده شیشه ای
اغلب پایه های نرده های شیشه ای از جنس آلومینیوم است.

روش پایه فلزی و بست یکی از محبوب ترین روش ها برای اجرای نرده است. دلایل منطقی و زیادی هم وجود دارد. مهم ترینش هم اقتصادی و مقرون به صرفه بودن این روش است. روش پایه فلزی و بست یا Balustrade metal base glass and clamps علاوه بر اینکه دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی است هزینه به مراتب کمتری نسبت به روش های دیگری است. یعنی شما با مبلغی بسیار مناسب می توانید از کیفیت مطلوبی برخوردار شوید. در روش پایه فلزی و بست Balustrade metal base glass and clamps جنس پایه های فلزی به کار رفته معمولا از جنس آلومینیوم و یا استیل است. البته از جنس های دیگری هم استفاده می شود اما بیشتر از آلومینیوم و استیل برای ساختش استفاده می شود.

نرده شیشه ای اسپایدری

نرده شیشه ای اسپایدر یکی از نماهای مدرن و بسیار زیبا با جلوه خاصی است که باعث افزایش چندین برابری جذابیت سازه شما می شود. نرده اسپایدر از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بخش عمده آن را شیشه سکوریت و شیشه لمینت تشکیل داده است. جنس پایه این نما بیشتر از جنس آلومینیوم و استیل است. دلیل نامگذاری این نما هم نحوه نصب و اجرای آن است. برای نصب این نما از یراق آلاتی که از جنس آلومینیوم هستند و به شکل عنکبوت هستند استفاده می شود. به همین دلیل شما زاویه دید بسیار بالایی در این روش خواهید داشت. این نرده مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی دارد برای همین از این روش برای مکان های شلوغ مانند پاساژ و دیگر مکان ها استفاده می شود.

اسپیگت Spigot balustrade

روش اسپیگت دارای چند مزیت بسیار مهم است. اگر بخواهیم به شاخص ترین آن ها اشاره کنیم می توان گفت برای نصبش نیاز به کندن زمین نیست. مراحل نصبش بسیار کوتاه و سریع است. پایه های نگه دارنده نرده اسپیگت به شکل سوزن است. به آن پایه های سوزنی می گویند و ارتفاعش در حدود 10 الی ۱۵ سانتی متر است. اگز بخواهیم به شاخص ترین قابلیت های این روش اشاره کنیم می توان گفت باعث ایجاد پارتیشن‌های زیبا و انتقال نورِ طبیعی در محیط می شود. رنگ و حالتش در مرور زمان تغییر نمی کند. مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد، تغییرات دما و رطوبت باعث بروز مشکلی برای آن نمی شود. همچنین امکان نصب سریع و آسان؛ بدون به تخریب، آهن کشی و … برای آن وجود دارد.

قیمت نرده شیشه ای
نرده اسپیگت در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارد.

دفنی (توکار)

در این روش بر خلاف روش اکسپوز پایه های نرده به هیچ وجه قابل رویت نیستند. پایه های نگه دارنده در این سبک هم تراز با کف است. معمولا برای ساخت این نرده ها از شیشه سکوریت با ضخامت های ۱۰ میلی متر و ۱۲ میلی متر و ۱۵ میلی استفاده می شود.

نرده شیشه ای از چه ساخته شده است؟

تولید نرده شیشه ای
نرده های شیشه ای معمولا از شیشه سکوریت و لمینت ساخته شده اند

نرده های شیشه ای از دو بخش اساسی تشکیل شده است. یک بخش پایه آن که بیشتر از جنس آلومینیوم است و بخش دیگر و مهم تر آن شیشه به کار رفته در آن. شیشه بخش عمده این نرده را تشکیل می دهد. اکثر این نرده ها را از دو نوع شیشه لمینت و شیشه سکوریت ساخته می شوند و بیشتر از این دو نوع شیشه استفاده می کنند. شیشه های لمینت و سکوریت دارای مقاومت و دوام فوق العاده ای هستند و خیال شما از بابت ایمنی و امنیت تا حد زیادی اسوده می شود. در ضمن این شیشه های دارای شفافیت بیشتری نسبت به شیشه های معمولی هستید و زیبایی بسیار بیشتری به ساختمان شما می بخشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط