شیشه ها یکی از پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در ساختمان های تجاری، مسکونی و یا اداری محسوب می شوند. تولید و عرضه شیشه ها در انواع مختلف و با کیفیت متنوع صورت می گیرد. شیشه رفلکس یکی از شیشه هایی است که امروزه با استقبال فراوانی مواجه شده و مهمترین ویژگی آن، بازتاب نور می باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه تشخیص شیشه رفلکس و ویژگی های آن صحبت کنیم.

 

هر آنچه که باید در مورد تشخیص شیشه رفلکس بدانید!

هر آنچه که باید در مورد تشخیص شیشه رفلکس بدانید!

 

معرفی شیشه بازتاب کننده یا رفلکس

به شیشه هایی که دارای ویژگی بازتاب نور خورشید هستند، شیشه رفلکس اطلاق می شود. در حقیقت شیشه های رفلکس از طریق رفلکت بخشی از نور خورشید، مانع از عبور صد در صدی نور به فضای داخلی ساختمان می شوند. سیلیس به عنوان ماده اصلی در ساخت انواع شیشه ها به کار می رود. صنعتگران با حذف مواد خاصی از سیلیس، موفق به ساخت شیشه رفلکس شدند و رنگ خاصی به این شیشه بخشیدند. در این فرایند، شیشه حالت آینه ای پیدا کرده و یک رنگ شفاف به خود می گیرد.

 آشنایی با ویژگی های شیشه رفلکس

در ادامه به معرفی ویژگی ها و مزایای شیشه رفلکس خواهیم پرداخت.

  • شیشه رفلکس در واقع عمل جذب و انعکاس اشعه های UV و مادون قرمز خورشید را انجام می دهد. البته در عین حال، به نور مرئی طبیعی نیز اجازه عبور خواهد داد. این اشعه ها علاوه بر گرم شدن محیط، به چشم و پوست نیز آسیب می رسانند. در واقع شیشه رفلکس مانع از ورود حجم قابل توجهی از پرتوهای مضر خورشید به فضای داخلی ساختمان می شود. علت آن هم بازتاب اشعه های مادون قرمز و UV اینگونه شیشه ها است.
  • طول موج اشعه های مادون قرمز خورشید در هنگام عبور از یک لایه شیشه رفلکس، تغییر می کند. در نتیجه این وضعیت مانع از خروج این اشعه ها از محیط می شود. در نتیجه حجم زیادی از حرارت حبس شده در فضا را خواهیم داشت. این چرخه در تمام روز در شیشه های معمولی به شکل مداوم رخ می دهد. بنابراین شیشه های رفلکس کمک شایانی به حفظ انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن خواهند کرد.
  • شیشه رفلکس دارای عملکرد آینه ای و بازتاب نور در سمتی است که میزان نور بیشتر باشد. پس زیادتر بودن نور فضای بیرون نسبت به نور داخل ساختمان، سبب ایجاد نمای آینه ای شده و مانع از ایجاد دید به فضای داخلی خواهد شد. حتی در طول روز نیازی به پرده نبوده و ما قادر به استفاده از نور طبیعی هستیم.
  • با توجه به اینکه تولید شیشه رفلکس در رنگ های مختلف صورت می گیرد، لذا می تواند انواع سلیقه ها را پوشش دهد.

مقاله مرتبط: آشنایی با تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

آشنایی با ویژگی های شیشه رفلکس

آشنایی با ویژگی های شیشه رفلکس

 

  • شیشه رفلکس با بازتاب نور در فصول گرم سال می تواند سبب کنترل دمایی و افزایش میزان راندمان کولر و سایر تجهیزات سرمایشی شود.
  • این شیشه ها به جهت زیبایی و ویژگی انعکاس نور، قابل استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی هستند. برای مثال از این شیشه ها به عنوان نرده پله های داخلی ساختمان و یا پارتیشن فضای داخلی استفاده می شود.
  • استفاده از شیشه رفلکس در نمای ساختمان و پنجره ها، ظاهری شیک و زیبا را به ارمغان خواهد آورد.
  • به منظور کاهش نور محیط در طی روز می توان از شیشه رفلکس در ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری، رستوران ها و هتل ها استفاده نمود.

نحوه تشخیص شیشه رفلکس به چه صورت است؟

در حالت کلی، تنها با یک نگاه می توان شیشه رفلکس را از شیشه معمولی تشخیص داد. به منظور تشخیص شیشه رفلکس باید در هنگام تابش نور خورشید و در طول شبانه روز به شیشه توجه کرد. برای مثال، اگر در خانه از این نوع شیشه استفاده شده، شما به راحتی قادر به دیدن فضای بیرون در روز و هنگام تابش نور خورشید خواهید بود. در حالی که در صورت نگاه کردن از بیرون به داخل خانه در روز، متوجه حالت آینه ای می شوید و تنها خودتان را می بینید و به فضای داخل خانه دیدی ندارید. البته عکس این حالت نیز در شب صادق است. به این معنا که شما در شب قادر به دیدن فضای بیرون نخواهید بود و این نوع شیشه مانند آینه عمل می کند. ولی فضای داخل خانه با نگاه کردن از بیرون قابل مشاهده است. این ترفند بهترین راهکار جهت تشخیص شیشه رفلکس محسوب می گردد.

مقاله مرتبط: نحوه تزریق گاز آرگون شیشه دو جداره

نحوه تشخیص شیشه رفلکس به چه صورت است؟

نحوه تشخیص شیشه رفلکس به چه صورت است؟

طریقه نصب شیشه رفلکس

با اینکه شیشه رفلکس دارای ویژگی ها و ظاهر متفاوتی نسبت به سایر شیشه ها می باشد، اما نصب آن تفاوت چندانی با دیگر شیشه ها ندارد. شما با سفارش این شیشه ها از مکان های معتبر می توانید مطمئن شوید که این شیشه ها از آلیاژها و متریال مرغوب و با کیفیتی ساخته شده و از دوام کافی برخوردارند. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در مورد این شیشه ها، انتخاب یک نصاب مجرب و کاربلد است. در واقع یک نصاب حرفه ای می تواند شیشه رفلکس را به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان بدون وارد کردن هیچ گونه صدمه ای به شیشه نصب نماید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط