تولید شیشه دوجداره ساختمانی با صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی صوتی محیط، تغییر بسیاری در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرده است. شیشه های دوجداره دارای تکنولوژی خاصی هستند و تولید آن ها نیاز به دقت بالایی دارد. در این نوع شیشه از گاز آرگون به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. از ورود صدای بیرون به محیط داخل جلوگیری می کند. اما این تکنولوژی دقیقا به چه نحوی است؟

خرید شیشه دوجداره

تکنولوژی شیشه های دوجداره

در ساخت شیشه دوجداره از دو لایه شیشه به صورت موازی استفاده شده است. به فضایی که بین این شیشه قرار می دهند پروفیل های آلومینیومی خاصی قرار می گیرند. که به آن ها اسپیسر گفته می شود و این بین را مواد رطوبت گیر قرار می دهند.این فضای خالی بین شیشه ها معمولا با گاز آرگون به عنوان عایق حرارتی و گاز SF6 به عنوان یک عایق صوتی پر می شود. در مواردی هم از ترکیب این دو گاز به عنوان عایق استفاده می شود. پس از آن شیشه را به وسیله درزگیر در محل مورد نظر نصب می کنند.

استفاده از شیشه دوجداره کمک می کند تا از بخش زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری شود. مانع انتقال گرما و سرما و در صورت استفاده از گاز SF6. از عبور سر و صدا و انواع آلودگی های صوتی از محیط بیرون به فضای داخل جلوگیری می کند. این موضوع در طولانی مدت سبب می شود. تا در مصرف انرژی و هزینه های آن تا حد قابل توجهی صرفه جویی شود.

ضخامت شیشه دو جداره

ضخامت شیشه های دوجداره از ۶ میلی متر شروع شده و تا ۱۶ میلی متر افزایش می یابد. افزایش ضخامت شیشه های دوجداره با اختلاف ۲ میلی متر افزایش می یابد. کارخانه تولید شیشه سپنتا گلس با تولید انواع مختلف شیشه دوجداره مانند شیشه لمینت. دوجداره رفلکس، دوجداره رنگی، شیشه سکوریت، فلوت یا ساده و…با توان تولید ۶۰۰۰۰ متر مربع شیشه در سال پاسخگوی نیاز مشتریان می باشد. همچنین می توانید شیشه های دوجداره سفارشی در ابعاد و ویژگی های مختلف را به شرکت سپنتا گلس سفارش دهید. جهت آگاهی از قیمت شیشه دوجداره با ویژگی و مزایای مختلف می توانید. از طریق شماره های تماس پایین صفحه و یا صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
هدف از تولید و استفاده از شیشه دوجداره افزایش سطح آرامش و آسایش شهروندان و همچنین جلوگیری از هدر رفت انرژی می باشد.
تولید شیشه دوجداره دارای پارامتر های سنجش کیفی است. که با توجه به این پارامتر ها شیشه دوجداره سپنتا گلس یکی از بهترین ها این زمینه بوده و توجه به الگو های کشور های پیشرفته در این صنعت و استاندارد های ملی ابلاغ شده به کارخانه های کشور. با استفاده از بروز ترین ابزار ها و تکنولوژی، شیشه دوجداره با کیفیتی را تولید می کند.
برخی از پارامتر های مربوط به تولید شیشه دجداره به شرح زیر می باشند:

  • میزان فاصله بین دو لایه شیشه (ضخامت اسپیسر)
  • ضخامت کلی و لایه های شیشه دوجداره
  • تست تغییرات آب و هوا
  • تکنولوژی استفاده شده در تولید پنجره دوجداره
  • اندازه طول، عرض و قطر شیشه دوجداره
  • میزان مقاومت و پایداری در برابر رطوبت محیط
  • تست برفک
کارخانه شیشه دوجداره

ساخت شیشه دوجداره

هنگام ساخت شیشه های دوجداره، برای جلوگیری از خطاب دستی و برش دقیق شیشه، صفحات بزرگی را درون سطح مخصوصی قرار داده. با استفاده از نرم افزار های مربوط، ابعاد شیشه را پردازش می کنند. بعد از برش شیشه ها، آن ها را با آب سختی گیری کرده و سپس فرم هایی را برای فاصله دوجداره برش می دهند. پس از آن برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل شیشه، فاصله بین شیشه را با مواد رطوبت گیر پر می کنند. بعد از این مرحله، از چسب های مخصوصی استفاده کرده و روی لبه ای فریم را درزگیری می کنند.
حال زمان آن است که شیشه ها را روی دستگاه پرس برده. سپس گاز آرگون را به داخل آن تزریق کنند. پس از تزریق گاز عایق، دور تا دور شیشه با استفاده از چسب های مخصوصی به نام پلی سولفید، با کمک دستگاه مخصوص دوباره درزگیری شده و پر می شود. استفاده از تکنولوژی شیشه های دوجداره در پنجره ها امروزه بسیار پر طرفدار شده است. همچنین باعث بهبود سطح آسایش شهروندان شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط