خرید شیشه ساختمانی و نصب آن باید مطابق با نقشه ساختمان و مشخصات درج شده در نشریه شماره ۵۵ باشد. شیشه ها و مصالحی که برای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند باید مورد تایید دستگاه نظارت بوده و باید مطابق نمونه باشند. در ادامه به نحوه کار گذاری شیشه در ساختمان و جزئیات آن می پردازیم.

اصول کلی اجرای شیشه

فاصله اصولی برای درز میان شیشه و قاب ۲ الی ۳ میلی متر است. دقت کنید که قبل از قرار دادن شیشه باید رنگ آستر آن خشک شده باشد. علاوه بر این، محل قرار گیری شیشه باید کاملا تمیز شده و بدون گرد و خاک و چربی باشد. اندازه دقیق شیشه ها را با توجه به ابعاد قالب هایی که شیشه در آن قرار می گیرد محاسبه می کنند.

نصب شیشه ساختمانی

کار گذاری و نصب شیشه

برش شیشه ها با استفاده از ابزار هایی با تیغه الماس انجام می شود. همچنین برای نصب شیشه متناسب با نوع در و پنجره، از بطانه یا نوار پلاستیکی یا لاستیکی استفاده می شود. که در ادامه به آن می پردازیم.
برای چهارچوب های چوبی و فلزی که دارای زهوار می باشند، حتما باید زهوار ها قابل جداسازی و نصب دوباره باشند. فاصله پیچ‌های خودکار مصرفی برای این زهوارها، حدود ۲۰ سانتی متر می باشد.
برای درب ها و پنجره هایی که برای نصب شیشه هایشان از نوار پلاستیکی استفاده می کنند. باید زمان بریدن شیشه به فضای مورد نیاز برای این نوار های لاستیکی دقت داشته باشند.
برای چهارچوب های چوبی یا فلزی ای که در همگام نصب شیشه در آن ها از زهوار استفاده نمی شود. باید دقت شود که به مقدار کافی از بطانه استفاده کنند. در مورد این نوع شیشه بطانه به صورت یک مثلت به طول ساق های یک سانتی متر روی لبه ها انجام می شود.
اگر شیشه یک رو نقش دار استفاده شده باشد. سطح نقش دار شیشه را رو خارج از محیط قرار می دهند. تا هم نمای بهتری داشته باشد هم از آلودگی دائمی شیشه جلوگیری کند.

شیشه های نشکن یا سکوریت

برای شیشه های ایمنی یا شیشه سکوریت باید از ابزار آلاتی مانند استاپ، بست کمری، بست اتصال به دیوار. بست اتصال به شیشه سقف و انواع لولا های مخصوص این نوع شیشه ها و سایر نکات نصب آن مطابق نقشه های ساختمان استفاده شود. در صورت بزرگ بودن ابعاد شیشه باید از ارتعاش گیر در قسمت های مورد نیاز شیشه استفاده شود. همچنین کتیبه‌های بزرگتر از حد معمول، پروفیل کشی شوند. مخصوصا برای نصب کتیبه به سقف های کاذب اینکار بسیار ضروری است. باید از یراق آلات استاندارد استفاده شود. که از علاوه بر فشار در مقابل زنگ زدگی نیز مقاوم بوده و از فلزات و آلیاژ های مقاوم ساخته شده باشند.

شیشه ساختمانی سپنتا گلس

سوراخ کردن و سنگ زدن شیشه ساختمانی

سوراخ کردن و سنگ زدن شیشه ساختمانی همانطور که گفتیم برای برش شیشه های ساختمانی از ابزار هایی با تیغه الماسی استفاده می شود. برای سوراخ کردن شیشه انیز از مته های الماسی استفاده می کنند. لول کردن یا سنگ زنی شیشه عموما در لبه شیشه ها انجام می شود. تا تیزی لبه شیشه از بین رفته و موجب بریدگی یا ناراحتی مصرف کنندگان نشود. این کار را به وسیله دستگاه‌های سنگ سمباده الماسه در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها انجام می دهند.

تمیزکاری شیشه

هنگام تمیز کردن شیشه ها دقت داشته باشید که علاوه بر سطح شیشه، بطانه و زهوار شیشه نیز آسیب نبیند. تمام قسمت های شیشه شامل زوایای قاب در ها و پنجره ها، گوشه ها و لبه ها شیشه ها و … باید تمیز شوند. در صورت ریختن رنگ روی شیشه هنگام نقاشی، بهتر است از تینر استفاده کنید. شدیدا از استفاده از مواد شیمیایی تایید نشده توسط دستگاه نظارت، خودداری کنید.
کارخانه شیشه سپنتا گلس تمامی مراحل طراحی، تولید و نصب شیشه های ساختمانی را از جمله شیشه سکوریت. شیشه دوجداره و شیشه لمینت را با بروز ترین دستگاه ها و متخصصین مجرب انجام می دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط