هر ساختمان مسکونی یا اداری از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهم ترین و ضروری ترین این بخش ها پنجره ها هستند. بدون شک یکی از مهم ترین نیاز های هر ساختمانی پنجره است. در ضمن پنجره ها بدون شیشه هیچ کارایی ای ندارند. عملا یک محفظه بلا استفاده به حساب می آیند و هیچ سودی نخواهند داشت. استفاده کردن از شیشه ها در پنجره ها مزایای زیادی دارد. برای مثال افزایش جلوه و زیبایی ساختمان و تبادل نور و … می شود. در حال حاضر شیشه های زیادی برای استفاده در پنجره ساختمان وجود دارند. هر کدام از این شیشه ها ویژگی خاصی دارد. برای مثال برخی فقط زیبایی دارند و مقاومت خوبی ندارد. برخی مقاومت و زیبایی بالایی دارند ولی عایق مناسب نیستند. در ادامه به بررسی انواع شیشه های ساختمانی خواهیم پرداخت.

انواع شیشه ساختمانی پنجره
امروزه شیشه های مختلفی با قابلیت های مختلف برای استفاده در ساختمان وجود دارد

معرفی شیشه های ساختمانی پنجره

در هنگام انتخاب شیشه برای پنجره باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. تا خرید درست و اصولی بر اساس نیاز خود داشته باشید. برای مثال جنس و کیفیت میزان زیبایی و مقاومت و عایق صوت و حرارت بودن از نکات مهمی است که باید مد نظر قرار داد.

شیشه ساختمانی تخت ( فلوت )

شیشه های تخت اصلی و با کیفیت هیچ گونه خمیدگی یا خم در سطحشان دیده نمی شود. سطح این شیشه ها کاملا صاف و تخت هستند. این قابلیت این شیشه را تبدیل به یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین شیشه ها در ساختمان به خصوص در پنجره ها کرده است. شیشه های تخت مانند اکثر شیشه های دیگر در ضخامت های مختلف و در رنج ۲ تا ۲۰ میلی متر تولید و عرضه می شوند. همان طور که گفته شد بیشترین مورد استفاده از این شیشه مربوط به پنجره می باشد و ضخامت مناسب برای این کار ۴ میلی متر تا ۸ میلی متر است.

شیشه دوجداره ساختمانی

این شیشه همان طور که از نامش پیداست از دو لایه شیشه که هیچ رنگی ندارند تشکیل شده است. شیشه دوجداره با استفاده از فناوری پیشرفته ای به هیچ عنوان اجازه عبور صوت و حرارت را نمی دهد و یک عایق بسیار قوی به حساب می آید. در برخی از این شیشه ها برای افزایش کارایی از گاز های بی اثر مانند آرگون در بین لایه های شیشه استفاده می کنند.

شیشه سکوریت ساختمانی

شیشه سکوریت که به خاطر مقاومت بسیار بالایش اخیرا بسیار گسترش یافته است. این شیشه زیر شاخه شیشه های نشکن است. در واقع این شیشه ها نسخه پیشرفته تر شیشه های نشکن هستند. شیشه های نشکن از دو یا چند لایه شیشه همراه با طلق PVB در دما و فشار معینی ساخته می شوند. شیشه سکوریت مقاومتش چندین برابر شیشه های نشکن است. تفاوت اصلی شیشه نشکن و شیشه سکوریت در حالت آن ها پس از شکسته شدن است. شیشه سکوریت پس از شکسته شدن به حالت پودر در می اید ولی شیشه نشکن به حالت تکه تکه در می آید.

معرفی شیشه ساختمانی
شیشه سکوریت به دلیل مقاومت بالایش در بانک و فروشگاه و … کابرد بسیار دارد

شیشه رفلکس ساختمانی

شیشه رفلکس یکی از محصولات شیشه تخت است. تفاوت این شیشه و شیشه تخت یک لایه است که بر روی شیشه رفلکس قرار می گیرد. این لایه باعث افزایش رفلکس و بازتاب شیشه می شود. این خاصیت باعث می شود تا نور خورشید یا هر نور دیگری وارد فضای داخلی ساختمان نشود.

شیشه سودا لایم (شیشه جام)

بدون شک پر استفاده ترین شیشه در جهان شیشه سودا لایم (شیشه جام) است. به طوری که بیش از ۹۴ درصد شیشه های جهان را همین شیشه تشکیل می دهد. این شیشه از مواد مختلفی تشکیل شده است اما شاخص ترین مواد به کار رفته در آن اکسید کلسیم اکسید، سیلیسیوم و اکسید سدیم هستند.

شیشه دوجداره لمینت

شیشه لمینت همان طور از نامش پیداست زیر شاخه ای از شیشه دوجداره با امکانات و قابلیت های بیشتر است. شیشه دوجداره لمینت ساختمانی از چند لایه شیشه و یک طلق PVB تشکیل شده است. تعداد این لایه ها و ضخامت لایه PVB با توجه به نیاز مصرف کننده می تواند متفاوت باشد.

قیمت شیشه های ساختمانی پنجره

قیمت شیشه ساختمانی
قیمت شیشه های ساختمانی تابعی از قیمت مواد اولیه است.

همان طور که مشاهده کردید مدل های زیادی از شیشه های ساختمانی پنجره در بازار موجود است. هر کدام از این ها هم بر اساس هدف مشخصی طراحی و تولید شده اند. در حال حاضر قیمت ثابتی نمی توان برا این محصول ها تعیین کرد. جنس این شیشه ها تابعی از کیفیت و قیمت مواد اولیه و برند و ابعاد و … است.

شما برای خرید شیشه های ساختمانی می توانید از کارخانه تولید شیشه سپناگلس که سالهاست در این زمینه سابقه درخشان دارد کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط